top of page
Foto van schrijverRogier van Essen

Een CRM voor vastgoed


Of je nu werkt met grond, residentiële, commerciële of industriële eigendommen, Pipedrive bespaart je tijd en verhoogt je omzet door het bijhouden van je deals onderweg.

  • Maak pijplijnen voor eigendommen, investeerders en kopers

  • Houd digitale conversaties met klanten bij

  • Volg op en maak notities op je telefoon tussen bezichtigingen.

Een CRM voor vastgoed | Funnelitica & Pipedrive CRM

Waarom Pipedrive de beste CRM is voor vastgoed

Ontdek hoe een CRM-oplossing je vastgoed verkoop kan stimuleren - en waarom Pipedrive het antwoord is.

Functie

Beschrijving

​Pijplijnen

Maak visuele pijplijnen voor eigendommen, kopers en investeerders om je deals te volgen

Gespreksgeschiedenis

Houd bij welke gesprekken je hebt gehad met klanten en organiseer ze op basis van eigendom en klant

Mobiele app

Gebruik de mobiele app om gesprekken op locatie vast te leggen en eigendomsgegevens te bekijken

Notities

Maak aantekeningen en audio notities tussen bezichtigingen om belangrijke informatie te onthouden

Follow-up herinneringen

Ontvang herinneringen om follow-ups te doen en verlies geen deals uit het oog

Data importeren

Importeer eigendoms- en klantgegevens snel in het systeem of bekijk voorbeeld eigendommen

Prioriteren van kansen

Bekijk hoe dicht elke kans bij de sluiting is en prioriteer welke kansen als eerste te behandelen


 

Wat is een CRM in vastgoed?

CRM-software voor vastgoed stelt bedrijven in staat om relaties met contacten, waaronder leads, prospects en bestaande klanten, te beheren en te versterken. De beste CRM voor vastgoedmakelaars houdt al je contactgegevens bij in een georganiseerd verkooppijplijnbeheersysteem, automatiseert saaie taken en helpt je een topspeler te worden.


Input van koper- en verkopersgegevens

Het handmatig opnemen van gegevens van kopers of verkopers gaat ten koste van de tijd die besteed wordt aan het afsluiten of verzorgen van potentiële kopers. Met CRM-software voor vastgoed kun je automatisch contactgegevens, communicatie en activiteiten van je contacten invoeren.


Volledige zichtbaarheid van de funnel

Bijhouden van elke activiteit met potentiële kopers of verkopers is uitdagend. Een CRM voor makelaars maakt het gemakkelijk door je te laten zien waar elke contactpersoon in je pijplijn is, aan te geven wat de volgende stap zou moeten zijn en hen automatisch naar de volgende fase van de funnel te verplaatsen.


Eigendomsdetails

Een vastgoed-CRM kan meer beheren dan alleen je contacten. Door het verzamelen en organiseren van eigendomsgegevens in je CRM, heb je alle informatie direct beschikbaar wanneer je deze (of een potentiële koper) nodig hebt.


Klantinzichten

Heb je een geplande afspraak met een klant? Een vastgoed-CRM kan je relevante notities tonen met één druk op de knop, zodat je altijd klaar bent om een ​​echt gepersonaliseerde service te bieden.


Follow-ups en herinneringen

Houd deals in beweging met automatische berichten, herinneringen en andere e-mailmarketing mogelijkheden. Een vastgoed-CRM helpt je nieuwe leads te koesteren en ervoor te zorgen dat geen enkel contact wordt vergeten met geautomatiseerde follow-up-e-mails en drip-campagnes.


Gedetailleerde analyse

Waar is een deal waarschijnlijk om af te vallen? Hoe lang is je verkoopcycli? Welke taken en activiteiten leveren de beste resultaten op? Met diepgaande inzichten zal de beste CRM voor vastgoed je precies laten zien wat werkt (en wat niet) zodat je slimmere beslissingen kunt nemen.



 

Waarom CRM belangrijk is voor vastgoedbeheer


Funnelitica & Pipedrive CRM

Een van de belangrijkste redenen waarom vastgoedagentschappen een CRM gebruiken voor vastgoedbeheer, is om hun verkoopproces te organiseren om de efficiëntie te verbeteren en klantrelaties beter te beheren. Goede relaties kunnen je een voorsprong geven op een nieuw eigendom voordat het wordt vermeld, helpen bij het bepalen van een eerlijke prijs en creëren mond-tot-mondreclame - een krachtige leadgenerator.


Om relaties sterk te houden, moet je regelmatig contact hebben met klanten. Dat betekent dat je op het juiste moment, de juiste informatie binnen handbereik moet hebben - of dat nu beschikbare eigendommen zijn, mogelijke buurten of klantvereisten.

Een uitstekende vastgoed-CRM die gemakkelijk aan te passen is aan jouw specifieke behoeften, helpt je om alles bij te houden. Zodra je Pipedrive begint te gebruiken, ontdek je nog veel meer voordelen voor je bedrijf.



 

Slimmere rapportage

Er zijn veel variabelen die van invloed zijn op de verkoopdoelen van een makelaar, zoals commissies en verkoopkosten, dus kosten onder controle houden terwijl je probeert jaarlijkse quota te halen kan een nachtmerrie zijn.

Een vastgoed-CRM geeft makelaars de tools om belangrijke statistieken, zoals conversieratio's, onder de knie te krijgen via visueel aantrekkelijke grafieken en rapporten. De slimmere rapporten van Pipedrive geven jouw agentschap een duidelijk beeld van huidige klanten en hun financiële status, en waar je moet zijn om jouw inkomstendoelen te halen.


Funnelitica & Pipedrive CRM

Makkelijker segmentatie van leads

Ongeacht de grootte van jouw vastgoedagentschap bespaart een degelijke vastgoed-CRM oplossing je waardevolle tijd door je de tools te geven om jouw leadbronnen te identificeren, verwijzingen te beheren en lijsten te segmenteren in jouw lead capture formulieren.

Met Pipedrive heb je controle over waar een vastgoedlead terechtkomt in jouw verkooppijplijn en bij welke lijst ze horen. Je kunt ervoor kiezen om een prospect te segmenteren op basis van budget, tijdschema of zelfs hun postcode.


Automatisch opvolgen

Om leads te koesteren en betrokken te houden, moeten makelaars regelmatig contact opnemen met geïnteresseerde kopers of huurders.

Een vastgoed-CRM zoals Pipedrive maakt het gemakkelijk om jouw follow-ups te automatiseren en jouw eigen toon en stijl te behouden met aangepaste sjablonen. Of het nu vijf dagen na een open huis is of zes maanden nadat een nieuwe huurder is ingetrokken, Pipedrive herinnert je eraan om op te volgen (of stuurt namens jou een e-mail, als je dat liever hebt).


Opbouwen van klantrelaties

Het opbouwen van klantrelaties is een geweldige manier om leads te betrekken en klantenloyaliteit te verhogen. En wat is een betere manier om relaties op te bouwen dan met sociale media?

Met de Zapier-integratie van Pipedrive kun je sociale platforms en tools voor sociale media monitoring integreren met jouw vastgoed-CRM. Je hebt al jouw sociale media-statistieken op één plek, zodat je klantrelaties beter kunt beheren, hun reis door jouw verkooppijplijn kunt volgen en in realtime verbeteringen kunt aanbrengen.



 


Hoe CRM werkt in vastgoed

De juiste CRM voor vastgoedprofessionals kan helpen bij dagelijkse taakbeheer en lead management. Dit helpt je om:

  • Organisatie van klant- en eigendomsgegevens, inclusief foto's

  • Automatische updates van contactinformatie met de nieuwste details

  • Communicatie met klanten gedurende het proces via e-mail herinneringen en meldingen

  • Ondersteuning en beheer van externe vastgoedvertegenwoordigers met cloud-software en mobiele apps

  • Prioriteit geven aan leads en opzetten van een lead-kwalificatiesysteem

  • E-mailtracking gebruiken om interesse van leads te meten op basis van klikken en opens

  • Onboarding van nieuwe klanten en uitleggen van hun volgende stappen



Comments


Over de auteur

Mijn naam is Rogier van Essen en heb ruime ervaring opgebouwd in het optimaliseren van (verkoop)processen. Met meer dan 15 jaar ervaring in het veld, heb ik de handigheid ontwikkeld om de verkoopprocessen en software van bedrijven te verbeteren om hun groei te stimuleren. Meer lezen over mijn avontuur?

Pipedrive CRM

PIPEDRIVE CRM

Begin met het bouwen van jouw eigen verkoophandboek 

bottom of page